Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Gymnasieskola"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 4 av 50

Modalities of pedagogic practice in K-12 remote teaching contexts – a Bernsteinian analysis

23 juni
K-12 remote teaching is a growing phenomenon worldwide, a pedagogic practice characterised by the teachers’ spatial separation, digital technology usage, and often the involvement of a facilitator. However, little is known about how these characteristics impact the modalities of pedagogic practice. Therefore, this study aimed to analyse K-12 remote teaching in Sweden as a pedagogic…
Forskning och utveckling kategorier

Möjligheter till kunskap om och förståelse för de svenska nationella minoritetsspråken

23 juni
The aim of this article is to examine how tasks and linguistic examples in upper secondary school textbooks in Swedish may contribute to students’ knowledge about, understanding of and empathy towards the Swedish national minority languages and the minority language situation. (pdf).

Angelica Granqvists doktorsavhandling – om möten mellan fiktion och verklighet

19 juni
Angelica Granqvist är lärare i svenska och engelska vid Vallentuna gymnasium. Under de senaste åren har hon kombinerat sin lärarroll med en tjänst som kommundoktorand – och i juni disputerade hon med sin avhandling om litterära boksamtal i svenska och svenska som andraspråk.

Configurations, dynamics, and temporality: Exploring the social networks of students and their relevance for successful transitions into higher education

13 juni
This study examines social networks' role in high-achieving students' transitions from upper secondary school to higher education. A specific focus is on the configuration of their social network, its' stability over time, and how the students experience the nature of the relationships in the network. (pdf)

Kunskapsluckor och könsskillnader i ungas utbildningsval – ny studie undersöker vad som gör skillnad

13 juni
Många elever saknar information om sina framtida utbildnings- och yrkesval. Nu försöker forskningsprojektet Bättre Utbildningsval kartlägga hur faktorer som könsstereotyper, tillgänglig information och möten med förebilder kan forma ungas karriärsval.
134550