Forskning och utveckling kategorier
BedömningDidaktikDigitaliseringElevinflytandeEngelskaEntreprenörskapFackligtFilosofiFjärr-, distansundervisningFörskolaGenusGrundskola 1-6Grundskola 7-9GymnasieskolaHbtqiHem, kultur, omvärldHistoriaIntegrationKognition, minneKunskapsresultatKvalitetsarbeteLedarskapLekLokaler, utemiljöLäromedelLäsa, skrivaLäxorLönMatematikMotivationNaturvetenskapPedagogiska inriktningarPsykologiReligionResorSamhällskunskapSpecialpedagogikSpråkSvenskaTal- och språkutvecklingTeknikUniversitet, högskolaVetenskaplig tidskriftVuxenutbildningVårdnadshavareVärdegrund
FoU tidskrift källor
How Early Childhood Practitioners Build, Shape, and Construct Their Digital Practices: The Search for an Analytical Space
En undersökning om användning och upplevelser av digitala verktyg bland barn i åldrarna noll till sex år i Norge visar att 65 procent av barnen har använt datorer och 60 procent har använt lärplattor i hemmet innan de når en ålder av sex. I denna artikel identifierar Tove Lafton vad som är avgörande för utvecklingen av fältet av digitala metoder på förskolor i dag.
