Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Universitet och högskola"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1 av 44

A Meta-Analysis of the Correlation Between Self-Regulated Learning Strategies and Academic Performance in Online and Blended Learning Environments

25 februari
The present meta-analysis examines the association between different self-regulated learning (SRL) strategies and academic performance in online and blended learning environments. A database search identified a total of 42 studies from 37 articles from 2011 to 2022, containing 115 effect sizes from 11,014 participants in K-12 and higher education.

Leg og det legende i højere uddannelse? – En legekvalitetsanalyse af 36 didaktiske designs på pædagog- og læreruddannelsen

11 februari
Denne artikel undersøger beskrivelser af didaktiske designs, som undervisere på pædagog- og læreruddannelsen i Danmark har lavet som led i deres arbejde med legende tilgange til deres undervisning. Datamaterialet består af 36 beskrivelser af didaktiske designs, hvor undervisere skal overveje mål, intentioner og legekvaliteter i deres planlægning, gennemførelse og evaluering.
Forskning och utveckling kategorier

På väg mot kollektivt lärande – inom ramen församverkan mellan skola och universitet

2024-04-30
Artikeln, författad av forskare, förstelärare och skolledande personal, bygger på ett samverkansprojekt med målet att utveckla en gymnasieskolas kollektiva lärande. Artikeln syftar till att bidra till förståelse av vad ett sådant utvecklingsarbete kan innebära. (pdf)

Surviving or thriving? Exploring school leaders’ perception of initiated digital transformation

2024-01-31
The global pandemic, COVID-19 shattered everyday life as we know it and disrupted education globally. In this study, we explore an initiated digital transformation accelerated by the pandemic from school leaders’ perspectives in the context of Swedish high schools.
1244