Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Universitet, högskola"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 11 av 45

Varför så arga? Tankar om två skoldebattpositioner

2020-10-05
Skoldebatten kännetecknas av ilska, fräna inlägg och ett skyttegravskrig mellan medborgarfostran och ämneskunskaper. Stefan Sellbjer, docent i pedagogik vid Linnéuniversitetet, ringar in två positioner i debatten, båda med ärliga och engagerade uppsåt i debatten – i förhoppning om att vi ska kunna nyansera det demokratiska samtalet.

Framgångsrikt samarbete mellan Linnéuniversitetet och lärare kring programmering i skolan

2020-09-15
Det började i ett par nätverk skapade för att ge lärare i grundskolan möjlighet att utveckla undervisningen inom IT, teknik och programmering. Det slutade med att två av lärarna som deltog fick presentera artiklar om sitt arbete vid den internationella konferensen CTE2020 i augusti.
110111245