Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Lärarprofessionen"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1 av 72

Forskning och utveckling kategorier

De slår hål på myterna – med vetenskap för lärare

Igår 15:54
När Riksrevisionen sågade de svenska skolmyndigheternas stödmaterial till lärare som vetenskapligt bristfälligt, pekade de också ut en riktning framåt: Engelska Education Endowment Foundation (EEF) – en offentligt finansierad stiftelse som publicerar färgglada verktygslådor tillverkade av all tillgänglig kunskap, gratis för skolor och lärare att ta del av.

The multiple societal roles of teachers in England: Accountability, pedagogy and safety

27 november
Different educational systems, especially in highly accountable and so-called soft accountability systems place varying expectations on teachers. This study examines how different approaches to school accountability shape perceived roles and responsibilities by teachers. The study was conducted using the discursive dislocation method whereby four English and four Finnish teachers observed each other’s work in authentic…

Lärarens mående sätter tonen för klassens engagemang

25 november
Hur läraren mår påverkar inte bara hen själv utan även hela klassens välbefinnande. Forskare vid Åbo Akademi har undersökt hur elevernas engagemang, utmattning och cynism påverkas av lärarens arbetsrelaterade välbefinnande, och resultaten visar att en cynisk lärarattityd kan minska hela klassens engagemang.

When the prompting stops: exploring teachers’ work around the educational frailties of generative AI tools

12 november
Teachers are now encouraged to use generative artificial intelligence (GenAI) tools to complete various school-related administrative tasks, with the promise of saving considerable amounts of time and effort. Drawing on interviews from 57 teachers across eight schools in Sweden and Australia, this paper explores teachers’ experiences when working with GenAI. In particular, it focuses on…
Forskning och utveckling kategorier

Why do people choose to enter and exit the teaching profession? An interdisciplinary quantitative synthesis

12 november
Many nations experience recurring shortages of teachers in particular subjects, prompting concerns that pupils' education is suffering as a result. Researchers have responded by generating a sizable literature on the reasons for which people enter and exit the teaching profession. This paper provides a conceptual synthesis, distilling what we know into a single interdisciplinary model…
Forskning och utveckling kategorier

La oss snakke om barns trivsel i barnehagen

11 november
Barns trivsel beskrives å være kjernen av formålet i barnehagen. I denne artikkelen utforsker jeg barnehagelæreres forståelser av begrepet trivsel. Hensikten er å bidra til samtalen om barns trivsel i en norsk barnehagekontekst gjennom å diskutere, nyansere og utvide innsikter omkring trivselsbegrepet. (pdf)
1272