Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Lärarprofessionen"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 29 av 72

Forskning och utveckling kategorier

Forsker: Skal forældre virkelig bruge fire-fem fridage om året på skolearrangementer?

2022-05-18
’Det grænseløse forældreskab’ hedder en ny bog af sociolog Maria Ørskov Akselvoll, som tidligere har skrevet ph.d. om skole-hjemsamarbejde. Hun opfordrer til, at man ser på, om de mange, mange forældrearrangementer virkelig gavner eleverne og opfordrer til, at lærernes tager kontrollen tilbage.
Forskning och utveckling kategorier
FoU tidskrift källor

What makes teachers stay? A cross-sectional exploration of the individual and contextual factors associated with teacher retention in Sweden.

2022-05-16
This cross-sectional study aimed to identify individual and contextual factors associated with Swedish teachers' intention to remain in the profession. The findings showed that teachers' intention to remain in the profession is mainly explained by individual factors, predominantly by teachers’ perceived health state, work motivation and collegial support.

Here are principals’ 9 most effective strategies for boosting teacher morale

2022-05-10
Reducing administrative tasks from teachers' workloads, offering praise privately and publicly, bringing in lunches or treats and implementing teachers' suggestions for improvements are the top four tactics school administrators say they are using to help weary teachers, a survey by Unruly Studios shows. Administrators say their top worries are shortages, morale, learning loss and test…
Forskning och utveckling kategorier

En lärplattform som både stöttar i vardagen och utvecklar dig som lärare

2022-05-06
Vi behöver alla lära om och lära nytt ibland. Och det livslånga lärandet är betydelsefullt både för dig som individ men också för att organisationer ska klara av förändringar i samhället. I Helsingborg finns sen en tid lärplattformen Hbg Learns där all utbildning finns samlad på en plats. Jessica Clarenbeck är mycket positiv till upplägget.

Providing purposeful feedback to teachers

2022-05-03
Middle-school students performed better on a test after learning a lesson on climate science via virtual reality than students who learned using standard video and a computer screen, according to a study co-authored by education-technology researcher Richard Mayer. Mayer and his colleagues assert that the findings show the promise of VR and the metaverse in…
128293072