Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Lärarutbildning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1 av 26

Forskning och utveckling kategorier

Epistemic justice: a twofold mission for human rights and social sustainability in teacher education

1 oktober
This article, based on Miranda Fricker’s concept epistemic injustice to deal with human rights and social sustainability, argues that teacher education must address the twofold mission to both enhance epistemic justice for student teachers and to develop their skills to enhance justice for future pupils. (pdf).
Forskning och utveckling kategorier

Final theses in teacher education: constructing epistemic relations between thesis work and student teachers’ professional practice

1 oktober
The aim of this article is to explore the relations constructed between final thesis work and student teachers’ future professional practice. Despite variations in scope and format, the final thesis is an essential part of prospective teachers’ educational trajectories in many countries. (pdf).

Engagement, study habits, and students’ perceived competence in student-active early childhood teacher education

1 oktober
Research on student-active learning emphasises that engagement is crucial for developing competence. Yet, how engagement and study habits, especially lesson preparation and self-study, affect students’ perceived competence over time remains unclear. This study investigates these relationships in a flipped classroom mathematics course for early childhood teacher education in Norway. (pdf).
Forskning och utveckling kategorier

Uncharted territory – master’s theses in Finnish primary school teacher education

2 september
The aim of this study is to examine the master’s theses of primary school student teachers in Finland. Furthermore, the aim is to place the results, in terms of format and content of the master’s theses, within the theoretical framework of an academic and a professional orientation.

Teaching with the algorithm: anticipations of AI in teacher education

7 augusti
Education and teacher practices are increasingly entangled with anticipations of how AI will change education. Implications for teacher education are not wholly understood. This study explores anticipations of AI in K–12 education and teachers’ pedagogical practices, and contributes to an understanding of the anticipated impacts of AI on teacher education.

Lärares ämneskunskaper avgörande för elevers resultat

5 augusti
Elever med behöriga lärare uppvisar bättre resultat – men ännu viktigare för elevresultaten är om deras lärare har ämneskompetens. Det visar ny forskning på mellanstadiet. "Därför borde lärarutbildningarna innehålla ännu mer av ämnesspecialisering riktat mot årskurserna man undervisar i", säger Mari Paloniemi Lindström.
Forskning och utveckling kategorier

Pedagogiken och ämneslärarutbildningen

5 augusti
I universitetsexamen för samtliga ämneslärare ingick 1907–1968 en kurs i ”psykologi samt pedagogikens teori och historia” som var obligatorisk och högst en termin lång. Denna artikel följer kursen över tid och analyserar kursens plats i ämneslärarutbildning och i grundutbildning i pedagogik utifrån dels förväntningarnas roll och dels gränsdragningen mellan teori och praktik. (pdf)
1226