Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Läromedel"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1 av 15

Forskning och utveckling kategorier

Nu får skolor stärkt stöd i att utvärdera både digitala och tryckta läromedel

25 november
Ifous lanserade nu Edtest 3.0, en uppdatering av verktyget som skolor använder för att utvärdera läromedel. Den nya versionen gör det möjligt att granska både digitala och tryckta lärverktyg i samma metodstöd, och att skolorna själva initierar utvärderingarna i stället för bolagen. För skolhuvudmän och rektorer innebär det ett tydligare och mer samlat beslutsunderlag.
Forskning och utveckling kategorier

Exploring the potential of adopting an interactive mixed-reality tool in teacher professional development: Impact on teachers’ self-efficacy and practical competencies of dialogic pedagogy

18 augusti
This study examines how adopting an interactive mixed-reality tool (IMRT) in teacher professional development affects teachers' self-efficacy and practical competencies of dialogic pedagogy. 
Forskning och utveckling kategorier

Verktyg för balans och fokus i en digitaliserad skolvardag

2 maj
I en tid där digitala verktyg genomsyrar elevernas vardag, både i och utanför skolan, är skapandet av en optimal lärmiljö som främjar studiero och ökar närvaron en prioriterad fråga. Helsingborgs stads skolor har därför valt att investera i det forskningsbaserade lärverktyget Det syns inte. Här får du tips på hur materialet kan användas som resurs…
Forskning och utveckling kategorier

Do textbooks support incidental vocabulary learning? – a corpus-based study of Swedish intermediate EFL materials

28 april
Learning vocabulary is a central but yet complex aspect of learning a language. Hence, researchers stress the importance of facilitating vocabulary development via a structured approach to target words and recycling. While teaching materials have the potential to provide this structure to all students in a classroom, few studies have investigated the vocabulary component of…

Fractions and their representations: a textbook analysis using Duval’s four registers

11 februari
This paper reports on a textbook analysis focusing on shifts in semiotic registers when looking at fraction tasks in grades 3–6 (aged 9–12 years). Eight textbooks, from two different textbook systems, have been analysed using Duval’s theory of semiotic representations. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Socio-material mangles: the learning management system and lecturer positioning

11 februari
Learning management systems (LMSs) were foregrounded during the pandemic, yet a paucity of studies has traced the socio-material relationship between LMSs and educator professional selves. Mobilising the mangle of practice, the research explores how materiality is implicated in lecturer positioning.
1215