Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Läsa, skriva"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 40 av 59

Forskning och utveckling kategorier

Borrowing a literacy strategy from band class

2020-03-11
Students learning to read music need to work on a skill called audiation, which is akin to subvocalization in literacy, writes Brian Campbell, a middle-school band director. Campbell notes in this blog post that teachers can help struggling readers strengthen their "inner voice" by having them reread passages to focus on inflection and rhythm, start…
Forskning och utveckling kategorier

Educational Leadership: Drawing on reading science without starting a war

2020-03-05
Recent research into reading has revealed much about how people learn to read, and Benjamin Riley, founder and executive director of Deans for Impact, expresses optimism that educators might adopt much of this reading science into how they teach reading without triggering new "reading wars" between advocates of phonics and whole language. Read his suggestions…
Forskning och utveckling kategorier

Manillaskolan stärker elevers läs- och skrivutveckling med R2L-pedagogik

2020-03-03
Sedan 2015 har Manillaskolan, en specialskola för elever som är döva eller har hörselnedsättning i Stockholm, arbetat med att utveckla Reading to learn (R2L) i sin pedagogik för att stärka elevers läs- och skrivutveckling. Igår eftermiddag bjöd Manillaskolan in både interna och externa intressenter för att berätta om detta arbete. Samtidigt delades diplom ut till…
139404159