Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Matematik"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 2 av 54

Forskning och utveckling kategorier

Mathematical equivalence and grade 6 students’ errors

1 oktober
Previous research has stressed the importance of a good understanding of mathematical equivalence. However, despite decades of research, we still do not know to what degree the theory of operational understanding can explain errors. In this paper, children’s understanding of mathematical equivalence is studied using answers (n = 1608) and written solutions (n = 340) to a large-scale test.…
Forskning och utveckling kategorier

Longitudinal relations between mathematics self-efficacy, test anxiety, and performance in co- and solo-taught classrooms

1 oktober
Math self-efficacy and test anxiety represent key aspects of motivation that play a crucial role in student learning, yet they are often studied separately. This study investigated (i) the relationships between math self-efficacy, test anxiety, and performance, and (ii) whether these were predicted by the teaching condition (co-teaching vs. solo-teaching). (pdf).

Effekter av kompensatorisk resursfördelning i grundskolan

24 september
Vi finner att bidraget tydligt har ökat lärartätheten bland skolhuvudmän med svag socioekonomisk elevsammansättning. Resultaten ger dock inget klart stöd för att denna resursförstärkning har lett till att skolhuvudmän med socioekonomiska utmaningar i genomsnitt har knappat in på övriga skolhuvudmän vad gäller resultat på nationella prov i svenska och matematik. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Satsningen som stärker barns taluppfattning

25 augusti
Relationen mellan olika tal är ofta svår att förstå för yngre barn när de börjar med matte, visar ett projekt med nästan 400 elever.– Det är lätt att ta för givet att elever förstår hur de kan arbeta med tallinjen, säger Anna-Lena Ekdahl, en av forskarna i projektet.
12354