The research objective of this paper is to identify the challenges and opportunities when AI intertwines with instruction and examine how this hybrid teaching intelligence is being perceived by the students. (pdf)
This study reports a new domain-specific measure of parental self-efficacy for maths (and reading skills) with 3–4-year-olds. 65 families in the UK were surveyed, and a sub-sample of 40 families also completed a remote child assessment session. (pdf)
This study employed design-based research, comprising two design cycles to empower teachers' agency when they are engaged in STEAM lesson design. Cycle-1 focused on the application of a principle of “sustained idea-developing discourse” (SIDD) in an online knowledge building environment to foster teachers' “professional agency within teacher communities” (PATC).
New research findings reveal that parents' anxiety about mathematics can have a negative impact on their children's early numeracy skills, influencing their performance in the subject as they progress through school.
This paper reports on a textbook analysis focusing on shifts in semiotic registers when looking at fraction tasks in grades 3–6 (aged 9–12 years). Eight textbooks, from two different textbook systems, have been analysed using Duval’s theory of semiotic representations. (pdf)
Att kunna urskilja relationer inom och mellan tal, exempelvis att fem består av tre och två, kallas talstrukturer. Förmågan att kunna använda talstrukturer för att ta reda på antalet objekt har visat sig ha stor betydelse för barns framtida matematiklärande (podcast).
Läroböcker i matematik tar upp proportionalitet på ett så förenklat sätt att elever har svårt att utveckla en förståelse för begreppet, visar Anna Lundberg i en ny avhandling. "De klarar inte av att använda proportionalitet i olika matematiska och verkliga sammanhang", säger hon.
Denna studie syftar till att undersöka blivande förskollärares attityder mot matematik, hur dessa förändras under utbildningen och vilka faktorer i utbildningen som påverkar förändringarna.
Many student teachers enter college with negative emotions about math, such as feelings of shame, anxiety and hopelessness, often stemming from unsupportive teaching during their school years, according to research by Tracey Muir, who notes that the problem can lead to math anxiety and avoidance.
Att lära sig läsa och räkna hör i början på lågstadiet till grundläggande färdigheter. Vissa elever kämpar med att tillägna sig dessa färdigheter. Forskaren Hanna Lindström-Sandahl har utvecklat och utvärderat specialpedagogiska undervisningsprogram som kan göra stor skillnad för elever som visar tidiga svårigheter med att läsa och räkna.