Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Mobiltelefoner"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 2 av 4

Elevers egna strategier döljer deras lärande för lärarna

2022-06-09
Elevers egna sätt att använda digital teknik och mobiltelefoner riskerar att göra det svårare för lärare att bedöma hur de klarar skolan och att identifiera deras behov av stöd. Det visar en artikel från Mittuniversitetet som publicerats i den internationella tidskriften ”Educational Review”.
Forskning och utveckling kategorier

Cellphones in schools: A huge nuisance and a powerful teaching tool

2022-03-24
Cellphones can be a useful tool for classroom learning or an unwelcome distraction for students, agrees Nelann Taylor, a high-school teacher in Louisiana. Stevie Frank, a fifth-grade humanities teacher in Indiana, allows students to keep their phones with them during class and use them in classroom lessons, but Frank asks that they have notifications turned…

Unga mediemultitaskar och använder mobiltelefonen omedvetet och rutinmässigt

2020-04-21
Unga vuxnas digitala multitasking ökar. De använder allt oftare flera skärmar på samma gång, har flera funktioner öppna samtidigt på samma skärm, eller använder mobil media samtidigt som de till exempel umgås med vänner eller deltar i en föreläsning. Det visar en studie av Johanna Lindström vid Åbo Akademi.