Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Skolmat"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1 av 3

Forskning och utveckling kategorier

Co-designing Subject-Integrated Food Education with Early Primary School Teachers

11 november
Food education is essential for promoting consumer awareness and sustainable food choices, and for supporting health equity. Yet it remains largely absent in Swedish primary schools (ages 6–11), revealing a noteworthy knowledge and practice gap. This study explores key elements in a co-design process for developing subject-integrated food education in collaboration with early primary school…

Collaborative participation in a home economics context: using school meals as a part of sustainable education

28 april
This action research study explores how co-developing school meals can be taken as a case for education for sustainable development, as integrated to home economics education. We analyse a seven-month-process of collaborative participation in a Finnish secondary school conducted with two home economics teachers, a school food manager, and students during a voluntary home economics…
Forskning och utveckling kategorier

Matvanor och hjärnhälsa

2024-04-02
Få ungdomar uppnår Livsmedelsverkets rekommendationer om frukt och grönsaker och många hoppar över frukosten ibland, enligt de resultat om matvanor från studien som presenteras i filmen. Forskarna såg skillnader i matvanor mellan pojkar och flickor, men överlag är det för lite variation och för lite näring i ungdomars kost. En mer varierad kost och mycket…