Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Specialpedagogik"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 4 av 202

Inkludering och arbetet med särskilt stöd i förskolan

9 januari
Syftet med denna studie är att öka vår kunskap om hur det särskilda stödet utformas utifrån de barn som anses vara i behov av särskilt stöd. Underlaget består av intervjuer med 15 förskollärare. Datamaterialet bearbetades genom en konventionell innehållsanalys.

Evaluating the effectiveness of key components of Zones of Regulation™ curriculum training on teachers' self-efficacy at managing self-regulation needs in autistic pupils

9 januari
The aim of this study was to investigate the effect of an online training programme comprising the main paradigms and resources of the Zones of Regulation™ curriculum on teachers' sense of self-efficacy when managing autistic pupils' self-regulation needs in the mainstream primary school classroom.

Continuing professional development for special educational needs and disabilities within the school workforce: The results of a national survey in England

9 januari
The results indicate that there is a mismatch between what the staff consider as impactful CPD and the CPD to which they have most access. School leaders and SENCos are key people in delivering CPD in schools, and the findings of this study show that it is important to provide them with appropriate skills and…
Forskning och utveckling kategorier

Särskilt begåvade barn – hur bemöts de i förskolan och tidig utbildning?

2023-11-06
Förskolepersonal och rektorer beskriver i hög grad särskild begåvning hos barn utifrån upplevda svårigheter och problem till skillnad från att se särskild begåvning som en tillgång – vare sig för barnet själv eller för verksamheten i stort. Det är en av slutsatserna som Malin Ekesryd Nordström drar i sin avhandling.
1345202