Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Specialpedagogik"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 5 av 208

A review and qualitative synthesis of the voices of children, parents, and school staff with regards to school attendance problems in the Nordic countries

11 februari
School attendance problems (SAPs) have implications for children’s and adolescents’ academic, social, and personal development. Previous research has mainly been conducted using quantitative methods. In the present study, the authors searched specific databases for studies reporting qualitative data representing the voices of children, parents, and school staff regarding SAPs in the Nordic countries. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Translational science in the science of reading: A case study

11 februari
This study explores the perceived effectiveness of an open educational reading programme for primary school pupils with specific learning difficulties (SpLD) such as dyslexia. The programme, implemented by experienced teaching assistants (TAs), encompassed multiple aspects of reading, including phonics, sight word reading, reading fluency, vocabulary development and comprehension strategies, addressing the diverse needs of students…

Understanding Special Educational Needs and Disabilities Assessment and Review Team experiences to improve and inform special educational needs and disabilities systems in England

11 februari
The Special Educational Needs and Disabilities (SEND) and Alternative Provision (AP) Improvement Plan has been published for England and includes a recommendation for SEND Assessment and Review Teams guidance.
Forskning och utveckling kategorier

Forskningsutblick: Elever med dyslexi och deras erfarenheter av att använda assisterande teknik

5 februari
Studien undersöker hur elever med läs- och skrivsvårigheter eller dyslexi beskriver och använder assisterande teknik i skolan. Assisterande teknik är olika verktyg som kan överbrygga svårigheter och stödja utvecklingen av färdigheter som att förstå text och att formulera och uttrycka sig i text. 

Forskningsutblick: Elevers delaktighet under läslektioner i anpassad grundskola

5 februari
En studie av högstadieelever i anpassad grundskola visar att eleverna upplever hög delaktighet under läslektioner, men att stödet från vuxna i klassrummet ibland kan begränsa interaktionen mellan eleverna. Genom att använda SPSMs delaktighetsmodell har forskaren analyserat sex läslektioner, där trygghet och individanpassat stöd framhölls som viktiga framgångsfaktorer.
1456208