Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Språk"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 8 av 16

Forskning och utveckling kategorier

The power of audio recording for early language learners

2020-04-23
Integrating audio recording into lessons for early language learners has improved outcomes for students in three key ways, writes Becca Masse, a kindergarten teacher in Auburn, Maine. In this blog post, she shares how the recordings have helped honor the diversity of students' backgrounds, encourage peer-to-peer learning and accelerate vocabulary learning.
Forskning och utveckling kategorier

Bättre självskattning och riktad fortbildning ska stärka lärarnas digitala kompetens

2020-01-10
Hur ger vi alla elever likvärdig digital kompetens och tillgång till digitala verktyg som främjar språkutveckling? Den frågan ställde sig Center för Språkintroduktion på Lindholmen och utvecklade ett eget självskattningsformulär för att få syn på vilka behov av fortbildning som fanns med målet att öka undervisningens kvalitet i alla klassrum.
Forskning och utveckling kategorier

Bokstäver och bokstavsljud, hur undervisar vi och varför?

2020-01-08
Det här med att träna på bokstäver och bokstavsljud känns som en laddad fråga på olika sätt. När ska vi bedriva den undervisningen? I förskoleklass? I ettan eller i både förskoleklass och i ettan? Hur ska undervisningen gå till? Frågan kan ibland bli laddad att diskutera och jag har funderat på den länge.
178916