Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Undervisning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1 av 119

Student Teachers’ Didactic Choices and Motives when Designing Digital Competence Education: Pupils’ Age as a Didactic Dimension

23 juni
This study furthers the understanding of how student teachers make didactic choices when designing digital competence education. It investigates what age groups student teachers choose to include in digital competence education, how they motivate these choices, and how their choices can be understood within the context of the university course in which they designed this…

Modalities of pedagogic practice in K-12 remote teaching contexts – a Bernsteinian analysis

23 juni
K-12 remote teaching is a growing phenomenon worldwide, a pedagogic practice characterised by the teachers’ spatial separation, digital technology usage, and often the involvement of a facilitator. However, little is known about how these characteristics impact the modalities of pedagogic practice. Therefore, this study aimed to analyse K-12 remote teaching in Sweden as a pedagogic…

Democratic education online

23 juni
Education plays a key role in democracy. Nonetheless, while Finnish teachers are positive about educating for democracy, they feel that they lack the right resources to achieve this and tend to exhibit a passive approach to participation. The study contributes to the discussion on democratic education through teachers’ reflections on remote education. (pdf).

Angelica Granqvists doktorsavhandling – om möten mellan fiktion och verklighet

19 juni
Angelica Granqvist är lärare i svenska och engelska vid Vallentuna gymnasium. Under de senaste åren har hon kombinerat sin lärarroll med en tjänst som kommundoktorand – och i juni disputerade hon med sin avhandling om litterära boksamtal i svenska och svenska som andraspråk.
Forskning och utveckling kategorier

Att skapa en känsla för evolution – högstadieelevers epistemiska känslor och meningsskapande om naturligt urval

17 juni
Denna artikel bygger på resultat från ett samverkansprojekt där en högstadielärare och forskare gemensamt genomförde formativa interventioner för att undersöka epistemiska känslor – särskilt förundran – som pedagogiskt verktyg i undervisning om evolutionära processer. (pdf).
12119