Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Undervisning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 103 av 127

Forskning och utveckling kategorier

Kooperativt lärande på hela skolan

2019-12-06
Hela Nydalaskolan i Malmö jobbar med kooperativt lärande (KL). Men hur jobbar man som skolledning för att få ett sätt att bedriva undervisning till att bli en kultur och något som sitter i väggarna? "Vi är en skola med samma mål som gäller i alla verksamheter – oavsett vilken roll du har på skolan", säger…
Forskning och utveckling kategorier

Det största experimentet

2019-11-27
Han kallar sig teknik­optimist, men varnar för att introducera datorer och surfplattor i klassrummen utan tillräcklig kunskap om följderna. "Det betyder inte att skärmar är toxiska, men förmodligen används datorer på fel sätt i skolan i dag", säger professorn och hjärnforskaren Torkel Klingberg

Digitala lärplattformar förändrar klassrummet

2019-11-21
På vilket sätt påverkar användningen av digitala lärplattformar undervisningen i klassrummen på gymnasiet? Vad händer med samspel och lärande när varje elev har sin egen dator och undervisningen flyttar till nya digitala rum? Det är några av de frågor forskare från Karlstads universitet ska söka svaren på i det nya projektet "Plattformspedagogik - en studie…
Forskning och utveckling kategorier

Learn It. Live It.

2019-11-21
Embedded learning offers opportunities for authentic learning in realistic settings, writes Fred Ende, assistant director of curriculum and instructional services in New York. In this blog post, he shares three strategies to adopt embedded learning.
1102103104127