Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Undervisning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 14 av 127

Forskning och utveckling kategorier

Renegotiation of subject content – interpretations of new art education policy

25 mars
Subject matter development in education is a highly complex process. Previous studies indicate that time limitations, diversity of subject matter, and goal-oriented management of schools can exacerbate difficulties in selecting content in compulsory school-level education. This study addresses aspects that have received less attention: the formation of subject content (through renegotiation and interpretation of changing…

Educational escape games in primary and secondary education: a framework synthesis review

24 mars
The growth of recreational escape rooms has inspired educators across the globe to create educational versions of these games, known as educational escape games (EEGs). However, there is limited understanding of how these new learning environments function within the contexts of primary and secondary education because the majority of primary-level studies on EEGs that have…
Forskning och utveckling kategorier

California college professors divided on AI's role in education

18 mars
California college professors have differing views on the role of AI in education. Some professors, like Casey Goeller at Cal State Long Beach, integrate AI into coursework to prepare students for a workforce where AI is prevalent. Others, such as Olivia Obeso at Cal State Polytechnic and San Luis Obispo, avoid AI in teaching to…
Forskning och utveckling kategorier

Historieämnet och mångfalden – en komplex historia

17 mars
Dagens klassrum inkluderar ofta elever med migrationsbakgrund samt olika kulturella, etniska, religiösa och språkliga bakgrunder. Detta är förknippat med särskilda didaktiska överväganden för historielärare. I en ny avhandling från Umeå universitet visar Simon Lundberg hur lärarnas uppfattningar om betydelsen av klassrummens mångfald framgår i relation till deras syn på historieundervisningen.
Forskning och utveckling kategorier

Blickspårning som stöd i utveckling av undervisning?

14 mars
Har du som lärare någon gång funderat över vad dina elever verkligen tittar på under lektionerna? Vad fångar egentligen deras blick och fokus? Och hur kan vi använda kunskaper om blickspårning för att utveckla undervisning? För att lära oss mer startade vi ett forskningsprojekt, i samarbete med två forskare från Stockholms universitet och fyra lärare…

Historieämnet och mångfalden – en komplex historia

13 mars
Dagens klassrum inkluderar ofta elever med migrationsbakgrund samt olika kulturella, etniska, religiösa och språkliga bakgrunder. Detta är förknippat med särskilda didaktiska överväganden för historielärare. I en ny avhandling från Umeå universitet visar Simon Lundberg hur lärarnas uppfattningar om betydelsen av klassrummens mångfald framgår i relation till deras syn på historieundervisningen.

UMD researchers to build AI database to improve math learning outcomes

11 mars
A University of Maryland-led team has received a $4.5 million grant from the Gates Foundation/Walton Family Foundation to improve AI as a tool to strengthen math instruction and boost learning. The researchers will develop a large-scale, open-source dataset for AI model training tools focused on K–12 math education, sourced over the next three years from…
1131415127