Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Undervisning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 15 av 127

Forskning och utveckling kategorier

Gamification Bolsters Self-Regulated Learning, Learning Performance and Reduces Strategy Decline in Flipped Classrooms: A Longitudinal Quasi-Experiment

27 februari
Flipped classrooms, which foster active learning, are becoming more prevalent in higher education. Yet, many students struggle with self-regulated learning (SRL) skills and prefer traditional learning methods. The use of SRL relies on both students’ motivation and skills but it is unclear how these skills evolve over time since many previous studies often overlook the…
Forskning och utveckling kategorier

Så olika använder nordiska lärare litteratur i undervisningen

26 februari
Skönlitteratur används främst för att utveckla läsförståelsen i årskurs 7 i Sverige, men danska lärare låter oftare eleverna arbeta på sätt som kan främja läsförståelse, trots att de säger sig prioritera andra syften. Detta visar en storskalig studie som undersöker hur skönlitteratur används i förstaspråksundervisning i de nordiska länderna.
Forskning och utveckling kategorier

Task-value motivational prompts in a descriptive dashboard can increase anxiety among anxious learners

24 februari
This article describes an experimental study that investigated the influence of motivational prompts (task-value scaffolding) in a descriptive learning analytics dashboard on learners’ motivation, statistics anxiety, and learning performance in an authentic semester-long online statistics course.
1141516127