Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Undervisning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 98 av 127

Anette Jahnke och Åsa Hirsh: Vi kan inte ha det så här

2020-03-12
Att lärare och skolledning gör allt som forskare, undervisningsråd och utvecklingsstrateger säger att man ska göra är ingen självklar väg till förbättrade elevresultat. Inte om det innebär implementering av redan färdiga koncept och utan egentlig delaktighet av de som berörs, skriver forskarna Anette Jahnke och Åsa Hirsh i en debattartikel.

Coronavirus: how to keep teaching if schools are closed

2020-03-05
As schools transition to online learning to curb the spread of the coronavirus, Luis Moreno, a modern foreign languages teacher who has taught in international schools in the UK and overseas, shares tips to help teachers teach remotely. In this commentary, Moreno suggests adopting cloud tools, exploring flipped learning and ensuring familiarity with the tools…
Forskning och utveckling kategorier

Lärlabbet : Undervisning i förskolan

2020-02-27
Nu finns ordet undervisning inskrivet i läroplanen för förskolan. Men vad innebär det egentligen? Magdalena Karlsson på Skolverket menar att man ska utgå från barngruppen och planera verksamheten utifrån vad de behöver utmanas i. Men viktigast är att ha roligt, om man lär sig att det är kul att lära sig nya saker har man…
Forskning och utveckling kategorier

Gifted projects integrate math with other subjects

2020-02-27
Emily Higgins, director of the gifted and talented program at Boothbay-Boothbay Harbor Community School District in Maine, says she likes to have her students go beyond basic math and work on projects that integrate other skills and subjects. Higgins' sixth-grade student is using geography, coding, proportions and 3D printing to make a statistical model of…
1979899127