Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Vetenskaplig tidskrift"

Visar sida 1 av 44

Forskning och utveckling kategorier

Att närma sig Mellanöstern genom fiktionsläsning – gymnasieelever läser Yasmina Khadras Sirenerna i Bagdad

15 juni
I syfte att öka kunskaperna om hur litterära texter kan användas för att nå läroplansmål relaterade till globalt medborgarskap och interkulturell förståelse gjordes en läsarundersökning kring nittiotvå gymnasieelevers läsning av Yasmina Khadras roman Sirenerna i Bagdad.

Play, adventure and creativity: unearthing the excitement and fun of learning

13 juni
The current issue presents 16 papers that explore play, fun, adventure, excitement and creativity in early childhood education in all its forms. The issue takes a broad exploration of the multitude of ways that intrinsic motivation is embedded in children’s learning and the ways in which educators can start with the embodied and emotional relationship with learning as described at the beginning of this Editorial.

Visualisation to support children with attention-deficit/hyperactivity disorder learning to solve mathematical word problems: A randomised controlled trial

13 juni
This randomised controlled trial experimental study compared the effectiveness of using two different types of visualisation – self-constructed visualisation (SCV) and passively received visualisation (PRV) – to help children with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) solve mathematical word problems.
1244