Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Vetenskaplig tidskrift"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 44 av 98

Can teacher quality be profiled? A cluster analysis of teachers' beliefs, practices and students' perceptions of effectiveness

2024-04-24
In this study, a group of Australian high-school teachers completed an extensive teacher beliefs questionnaire, undertook the Visible Classroom program to record and document their use of high-leverage teaching practices and had their students complete a survey based on perceptions of effective teaching.
Forskning och utveckling kategorier

Popular boys, the ideal schoolboy, and blended patterns of masculinity for 10- to 11-year-olds in two London schools

2024-04-24
Generating data from small group interviews with 41 boys aged 10–11 years from two London schools in 2022, this paper contributes to the field of gender by introducing a new form of non-hegemonic and positive masculinity, which I am calling ‘blended’ masculinity, and which was the most common formation in each school.
Forskning och utveckling kategorier

Att skapa förutsättningar för elevers teoretiska arbete med bassystemet

2024-03-18
Syftet med artikeln är att beskriva och exemplifiera matematiska aspekter som mellanstadieelever behöver urskilja för att utforska bassystemets struktur. Datamaterialet är hämtat från en learning study i årskurs 4 med 44 elever, där en iterativt utvecklad lektion har utformats inspirerad av learning activity och El’konin-Davydov-programmet (ED-programmet).
Forskning och utveckling kategorier

Kartläggning av förskoleklassens matematikundervisning om tal – kvalitativa skillnader och lärandemöjligheter

2024-03-18
Under hösten 2021 gjordes en kartläggning av matematikundervisningen i 95 förskoleklasser i syfte att bidra med kunskap om vad kvalitet i undervisning kan innebära och vad elever ges möjligheter att lära om tal, tals egenskaper och dess användning.
Forskning och utveckling kategorier

”Tänk om …”: Lekresponsiv undervisning om skriftspråkskunskap i förskoleklassen

2024-03-18
Artikeln presenterar en studie där lärare i förskoleklass, tillsammans med forskare, inkorporerar lek i undervisningen. Som teoretiskt perspektiv används Lekresponsiv undervisning, där lärare och elever växlar, i kommunikationen, mellan vedertagen kunskap (som är), fantasi (som om) och prospektivt tänkande (tänk om).

What graduates want in teacher education

2024-03-14
To understand what to improve in initial teacher education to better prepare teachers for their profession, we asked alumni (N = 93) from three Swedish initial teacher education programs, what in their education they thought had benefited them the most in preparing them for a teaching career, and what they thought was lacking given their professional needs.
143444598