Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Vetenskaplig tidskrift"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 51 av 98

Forskning och utveckling kategorier

School staff’s perceptions of implementing the Inclusive Behavioral Support in Schools framework in Swedish schools

2024-01-09
The Determinants of Implementation Behavior Questionnaire for school settings (DIBQ-S) was administered to examine questionnaire internal structure evidence and ascertain 127 Swedish school staff’s perceived barriers to and facilitators of implementing the Inclusive Behavioral Support in Schools program.

Optimism trap? Educational aspirations and outcomes among students with immigrant backgrounds in Norway and Spain

2024-01-09
While immigrants and their children display bold educational aspirations, less is known about the relationship between their aspirations and educational outcomes. Using longitudinal survey data on students in upper secondary education in Barcelona, Spain, and Bergen, Norway, coupled with register data from Norway, we ask how the aspirations of students with immigrant backgrounds are connected…

“We are peasants”: Exploring Place, Identity and the Political Role of Educators With the Zapatistas of Mexico and Norwegian Early Childhood Educators

2024-01-09
This article explores the significance of peasant culture for sustainability education, the political engagement of the educator with sustainability and the understanding of herself as a political agent of change. 

Utbildning borde spela roll – om förskollärares uppdrag att leda

2024-01-09
En del av svenska förskollärares uppdrag innebär sedan år 2018 att leda arbetslagets gemensamma arbete i förskolan. Ur ett historiskt perspektiv har den svenska förskolan karaktäriserats av en demokratisk och platt organisationsstruktur, där förskollärare och barnskötare delat ansvaret lika inom arbetslaget. Syftet med studien är att bidra med kunskap om förskollärares föreställningar om sitt ledarskapsuppdrag…

Arbetsintegrerat lärande genom lärandesamtal med föräldrar: En grund för pedagogers utveckling i arbete

2024-01-09
I följande studie undersöks hur pedagoger beskriver sitt eget lärande och sin identitetsutveckling i ljuset av införandet av en ny typ av föräldrasamtal. Föräldrasamtalen som genomförts har skett på gruppnivå med föräldragrupper istället för de traditionella utvecklingssamtalen.
Forskning och utveckling kategorier

The local market makers: Swedish municipalities as preschool quasi-market organisers

2024-01-09
This study explores the different ways in which Swedish municipalities act as quasi-market organisers in the preschool setting. Following organisational theory, we analyse their market shaping activities in translating national regulations in efforts to influence, support and control their local preschool quasi-market.

Principals’ financial and pedagogical challenges when choosing programs and educational materials: the scope of the private education industry for preschools

2024-01-09
In this context, this study examines how the growth of the private education industry within the education system has influenced preschool principals’ work in Iceland. Our critical theoretical perspective aims to explore how educational trends grounded in neoliberalism have shaped the work of preschool principals.
150515298