From IT to Tablet: Current Use and Future Needs in Kindergartens
This article describes chronologically the main lines of the implementation of ICT in kindergartens, and ICT’s place in education programmes from the mid-1990s until today. It discusses the lack of interest among public authorities in recognizing the role technology can have in modern early childhood and the necessity of promoting digital literacy in kindergartens and pre-school teacher education.
Författare: Nina Bølgan.
From IT to Tablet: Current Use and Future Needs in Kindergartens
Nordic Journal of Digital Literacy, Nr 03, 2012
Stockholm
Företagsekonomi
Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i företagsekonomi!
Läs mer & boka Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning
Matematikångest
Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec