Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

From teaching to be healthy to learning health

Publicerad:2011-01-25
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
In this article we make a case for a shift in health education practice away from teaching young people to be healthy to an understanding of the ways young people learn health. Initially, we illustrate ways in which health education curricula have developed in Sweden and New Zealand, two countries ostensibly leaning towards a process related health concept in contemporary school curriculum. With a point of departure in socio-cultural learning theory, we then critique the individualistic approach to health education, wich characterizes much health policy today, and instead argue for an approach to health education that takes as its starting point the learning that occurs in the lives of young people. Finally, we outline some implications of this approach for health education research and practice. Författare: Mikael Quennerstedt, Lisette Burrows och Ninitha Maivorsdotter From teaching young people to be healthy to learning healthUtbildning & Demokrati 2/2010
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026