Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Gaming as Actions

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
The article presents an empirical study performed in the light of socio-cultural theories, emphasizing the usage of tools as a part of human learning. The aim was to explore what actions emerged in the interaction with, and were mediated by, the mobile educational computer game Agent O, when collaboratively played outdoors by 17 science students aged 15–16. Video recording was used to gather data. The outcome is a visual and written description of eight more prominent actions and sub-actions that occurred while gaming, including not only actions in direct connection to the actual gaming session, but also actions that emerged in the situation as a whole: the social practice within which the gaming took place. The gaming students came to act as a sort of student-gamer-performer hybrids, alternating between different roles. These and the other gaming actions seemed to have worked as a source of motivation for the students. Författare: Elisabet M. Nilsson och Gunilla Svingby Gaming as Actions: Students Playing a Mobile Educational Computer GameHuman IT Nummer 10.1
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026