Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Has Peak PISA passed? An investigation of interest in International Large-Scale Assessments across countries and over time

Publicerad:2023-02-21
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

International Large-Scale Assessments (ILSAs) have had significant impact on education policy across the globe. But has interest in ILSAs now started to wane? This paper presents new evidence on this issue, exploring how the amount of attention three major ILSAs receive compares across countries, between studies and over time. Using information on Google searches made for ILSAs over time, we illustrate how results from TIMSS and PIRLS results receive significantly less attention than those from PISA. Globally, interest in ILSAs seems to have peaked in 2012 and has been on the decline since. There is however substantial cross-country variation, with increasing interest in some countries over the last decade (e.g. Sweden, Turkey) offsetting some of the fall in others (e.g. Japan, German). Moreover, while changes in scores seem to be related to the attention that ILSAs receive, other factors – including their current position in political and policy narratives – are also likely at play.

Författare: John Jerrim

Has Peak PISA passed? An investigation of interest in International Large-Scale Assessments across countries and over time

European Educational Research Journal

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Biologi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i biologi eller naturkunskap på högstadiet och gymnasiet! Programmet ger både biologididaktik och ämnesfördjupning, bland annat inom källkritik, AI och genteknik. Föreläsare är till exempel Emma Frans, Sebastian Kirppu och Eva Bida.
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
19–20 sep
Digital temaföreläsning

Hållbar utveckling i förskolan

Skolportens digitala temaföreläsningar med Cecilia Caiman. Föreläsningarna utvecklar undervisningen för hållbar utveckling utifrån både ett ekologiskt perspektiv och genom estetiska lärprocesser. Ta del av innehållet mellan 14 maj–18 juni!
Läs mer & boka
Fsk
15 maj – 19 jun
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev