Hoppa till sidinnehåll

Hvilket barn? Om barneliv, barnehage og utvikling

Publicerad:2012-02-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
Public discussions about day care more or less explicitly refer to models about children’s development. My argument is that the field of Early Childhood Education does need understandings offered by the discipline of developmental psychology, but that the hegemonic ones strongly restrict ways of talking about what is going on at the day care institutions, and what day care means to the participants, included parents and other caretakers. A more context sensitive and meaning making oriented version of developmental psychology is presented, and em- pirical examples are used to demonstrate how this way of understanding children widens up ways of talking about day care: as an arena for children’s participation, as a link in parents’ chain of care for their child, and as a meeting point for diversity. Författare: Agnes Andenæs Hvilket barn? Om barneliv, barnehage og utviklingNordisk barnehageforskning Vol 5, 2012
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026