Multimodal texts in kindergarten rooms
This article provides an overview of the results of our project “The Kindergarten Room: A Multimodal Pedagogical Text”. Our major initiative was to investigate what the multimodal texts in kindergarten represent and the extent to which they reflect and provide attributions to the children’s activities. In addition, we wanted to investigate whether kindergarten walls and floors can be called ‘pedagogical texts’, and the extent to which texts on walls and floors establish a particular text culture. The study is being carried out in Norway.
Författare: Astrid Granly & Eva Maagerø
Stockholm
Företagsekonomi
Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i företagsekonomi!
Läs mer & boka Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning
Matematikångest
Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec