Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Online Gaming and Embodied Subjectivities

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

The article introduces a set of methods that have been used to explore the richness of the social world around women’s relations to online gaming. It uses critical psychological notions of subjectivities and relationalities to argue for an approach to gaming as an embodied social practice, which takes place within a complex of relations that operate together to produce women as (non-)gaming subjects. Methods are developed to investigate this view of gaming, and findings from a pilot study are presented within three themes: firstly, the place of guilt, pain and other emotionality in the experience of gaming, secondly, the impact of breakdown and interruption in terms of crashing machines, inadequate Internet connections and availability of games and game-time, and thirdly, the role of significant others in how games are experienced.

Författare: Louise Madden

Online Gaming and Embodied Subjectivities: Methods to Reach Women’s Social Story of Gaming

Human IT Nummer 10.1

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i företagsekonomi!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev