A recent study suggests the brain can develop resources unique to different languages as the speaker learns them, writes Christopher Timothy McGuirk, Lecturer in EFL (English as a Foreign Language), University of Central Lancashire.
Students whose teachers offer encouragement are more likely to continue their education beyond the age of 16 than those who don't get the same support, according to a new study out of the University of Cambridge in the U.K.
Jennie Sivenbrings studie om hur det är att vara elev i årskurs nio och bli bedömd i skolan är förra årets näst mest lästa avhandling på Skolporten.se.
De tio mest lästa avhandlingarna på Skolporten.se under förra året presenterades i forskningsmagasinet Skolportens årliga bilaga Pedagogisk forskning 2016, ute 4 april.
Vilken forskning bedrivs hos STLS – Stockholm Teaching & Learning Studies - och varför ska lärare ska delta i forskning? En profession som ska ansvara för att verksamheten vilar på vetenskaplig grund självfallet måste vara med – måste få ta ansvar – för sin egen kunskapsproduktion, skriver professor Inger Eriksson på UR Lärlabbet.
Learning to read doesn’t stop after third grade. Students will continue to encounter difficult texts and having a growth mindset about struggle, paired with lots of strategies, will help them tackle even them most difficult readings.