Samtal och stöd ledde fram till att förskollärarna vågade bedöma barnen, visar en ny rapport. "De har blivit lite mindre rädda för att se sig som lärare", säger Karin Hermansson, FoU-ansvarig på forskningsinstitutet Ifous.
Adaptive learning tools are a tremendous resource for educators. They help us meet students where they are and adapt instruction accordingly. But we must do our part to harness their true power. Here are five practices I implement regularly with our adaptive-learning platform, DreamBox Learning.
En ny studie från Karlstads universitet visar att det är stora skillnader mellan olika skolor vad gäller förutsättningar för att genomföra det muntliga nationella provet i engelska i årskurs 9.
Hör robotar hemma i klassrummen? Det tycker forskaren Wolmet Barendregt. Hon har tidigare varit med och arbetat fram en geografirobot. Nu är det dags för nästa robot som kommer att hjälpa lågstadieelever med grundläggande matematik.
Ett forskningsprojekt mellan Norrköpings kommun, Linköpings kommun och Linköpings universitet handlar om att höja elevernas kunskaper och förbättra resultaten i matematik.
Barn som berättar om våld i hemmet möts av olika reaktioner från vuxna som står dem nära. Men de vuxna tar sällan ställning mot våldet och anmäler det.
Economist Dr Mick Coelli has possibly found the one thing that’s been missing from research into what makes a great principal; that is, hard statistical evidence.
Many students at D.C.’s Capital City Charter School are first-generation Americans. For a creative writing project, a literacy nonprofit picked a topic everyone could relate to: food from home.