Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1254 av 1798

Internationellt: Tips for saving time in the classroom

2015-10-07
In this blog post on Inservice, ASCD author Jenny Edwards shares several easy ways to save time in the classroom. Edwards' ideas include limiting the amount of time spent on individual tasks, keeping your calendar to-do list nearby when checking emails, breaking large tasks into doable pieces, delegating nonteaching tasks to students, and many more.

Låt misslyckanden bli något positivt

2015-10-07
Åsa Edenfeldt ser inte sina elever som bra eller dåliga läsare, utan tror benhårt att alla kan utvecklas från sin nivå. Hon tycker att Carol Dwecks forskning rimmar väl med hennes egen syn på läsundervisning.

UR: Skolministeriet - Hur får man fler att läsa mer?

2015-10-07
Vad kan skolan göra för att få unga att läsa mer? Hur kan man överbrygga läsklyftor mellan pojkar och flickor? I samtal om unga och läsning från årets Bok- och biblioteksmässa hör vi Anna Ekström, generaldirektör på Skolverket, Christina Olin-Scheller, professor i pedagogiskt arbete vid Karlstads universitet, m.fl. (webb-tv)

Internationellt: Assessment strategies that motivate kids and help them learn

2015-10-07
Do your students' grades accurately reflect the extent of their learning? Do your grading practices contribute to students' motivation and success? In this thought-provoking archived webinar, join Myron Dueck, author of "Grading Smarter, Not Harder," to look at how you might improve your grading and assessment practices. (webb-tv)

Internationellt: Kids who 'mind read' tend to learn more effectively

2015-10-07
Preschoolers who scored higher on "theory of mind" tests were better at discerning between accurate and inaccurate sources of information, according to a study published in the British Journal of Developmental Psychology. Study co-author Patricia Brosseau-Liard notes empathy is only one factor contributing to selective learning.