The most challenging part of technology integration is envisioning goals for the use of the technology, according to Tom Daccord, director of EdTechTeacher, a professional learning organization.
Language skills are important when serving today's diverse student populations, according to Emily Liebtag of VIF International Education and Caitlin Haugen, executive director of Global Teacher Education.
Individuals who speak more than one language may be better able to recognize multiple perspectives and shift between perspectives, according to a recent study. Researchers say the findings may indicate that languages affect how people interpret events.
En skolklass ska komma på studiebesök till Grammatikbolaget. Britt-Inger, Mats och Kim förbereder sig för att kunna visa upp sin arbetsplats från dess bästa sida. Mats vill visa barnen hur han jobbar med hjälp av tempuslådorna och Kim hjälper Britt-Inger att lösa ett problem med hjälp av verb i tempus.
Tommy Lucassi är läraren som ogillar handuppräckning och läxor men älskar felsvar. Det är genom dem man lär sig. Under hans matte- och NO-lektioner på Rålambshovsskolan i Stockholm avgör lotten vem som ska få frågan.
From coding clubs and poetry to outdoor pursuits, we round up the best ideas from our live chat on extracurricular groups in schools Read the live chat in full here.
När elever gör studiebesök verkar de i högre grad relatera till egna livserfarenheter och se sin egen roll än de gör när de är i klassrummet. Det visare en licentiatavhandling vid Karlstad universitet.
Förskolans demokratiarbete har aldrig varit viktigare än nu, menar forskaren och förskollärarutbildaren Katarina Ribaeus. Hon har granskat hur det arbetet bedrivs – och föreslår en modell för hur det kan göras bättre.
Matematik förknippas ofta med dåligt självförtroende. Många tror att vissa är mattemänniskor och andra inte, men alla kan bli bättre med rätt strategier. Albin i klass 9 tycker att ämnet är svårt. Läraren Martin ger honom utmaningar och berättar om strategier han kan använda sig av för att få kontroll över inlärningen (webb-tv).