Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1339 av 1798

Internationellt: Tips to ease students’ test anxiety

2015-03-11
Teachers can help ease test anxiety and increase students' potential to perform well on the exams by addressing the needs of the whole child, middle-grades teacher Cheryl Mizerny writes in this blog post. She shares several tips to help students cope, including putting tests into perspective.

Internationellt: How one school meets the needs of middle-school students

2015-03-11
Seasoned middle school teachers and principals know what they're up against. Their students are bombarded by physical and psychological changes. The same child can show up dedicated and hard-working one day, silly and difficult the next. But if you grab their attention, educators told WNYC, there's a chance to make a difference with long-term benefits.

Efterlängtat om teknik

2015-03-10
Nu har fortsättningen på Göran Grimvalls Teknikens väsen kommit. I Teknikens metoder är innehållet riktat mot de äldre eleverna. Syftet är detsamma: eleverna ska, som det står i Lgr 11, kunna ”agera i en teknikintensiv värld”. I boken finns många bra exempel på innehåll som stärker de fem förmågorna i teknikämnet.

Från förvirring till insikt

2015-03-10
Det kan ta tid att vänja sina elever vid att arbeta med formativ bedömning, menar fysikläraren Håkan Elderstig. Till en början möts han nästan alltid av skepticism. Men snart brukar eleverna inse att formativt arbete leder till djupare kunskap i ämnet.

Så gör du en digital kunskapsbank

2015-03-10
Varför uppfinna hjulet mer än en gång? Har du tagit fram ett bra material sparar du tid på att använda det igen. Här är tio tips på hur du skapar en digital kunskapsbank från olika källor.