Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1354 av 1798

Ska vi sluta lära barnen gångertabellerna?

2015-02-11
Professor Jo Boaler vid Stanford University anser att vi bör sluta drilla barn i addition och multiplikation – och speciellt sluta tvinga dem att göra beräkningar under tidspress. "Drillövningar utan förståelse är skadligt", säger Jo Boaler.

Uttrycka sig - en demokratisk rättighet

2015-02-10
Cecilia Ferm Thorgersen, professor i musikpedagogik, undersöker inkludering i estetiska ämnen. Sänk inte kunskapsmålen för elever med funktionsnedsättning, råder hon. För alla har lika stor rätt att lära − inte bara att delta.

Internationellt: In Spring City, hybrid learning sends test scores soaring

2015-02-10
Officials at a Pennsylvania elementary school say that test scores at the once-struggling school have soared following a decision three years ago to adopt a hybrid learning model, in which teachers blend high-tech learning and small group instruction. Officials now are planning to pilot the approach at another low-performing school.