Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1385 av 1798

Läsaren utmanas i antologi om inkludering

2014-11-24
Antologin består av 14 korta, men kärnfulla och tankeväckande kapitel, skrivna av olika författare, som innehåller en del klurigheter och utmanar läsaren till personliga ställningstaganden, skriver Joanna Giota, docent i pedagogik.  

Kollegial handledning gav skickligare lärare

2014-11-24
"Läraryrket är således mycket komplicerat och innehåller en rad olika förmågor som är svåra att mäta. I Lill Langelotz avhandling Vad gör en skicklig lärare? belyses yrkets stora komplexitet på ett mycket bra sätt", skriver Sten Svensson, skoldebattör och tidigare chefredaktör för Lärarnas tidning.    

Internationellt: Should UK schools model instruction after China?

2014-11-24
England's Education Minister Nick Gibb says teachers should model instruction after China, where students routinely score high on exams. He encouraged teachers to focus more on "whole class" teaching and return to the basics of "chalk and talk" rather than trendy teaching techniques.

Internationellt: 3 ways to support maths literacy

2014-11-24
"There are numerous ways to support math literacy and fluency in any content area," writes ASCD EDge community member Jasper Fox. In a recent blog post, Fox shares three ways educators can support their student's maths literacy. He also asks readers to share their favorite strategies.

Internationellt: Education reforms in Ireland centre on school-based assessments

2014-11-24
A proposal to overhaul Ireland's Junior Cert exams and involve secondary-school teachers in the assessment of their students' performance could have broad implications for teaching and learning in Ireland, according to this article. Some teachers say the rule change could harm the objectivity of the marking process. Others welcome the change, noting that it would…

Internationellt: 12 steps to get students talking

2014-11-24
"Consider yourself a maker of experiences more than a giver of knowledge, and train students to question authority and expect answers from each other," writes PhD student Lorraine Jacques. In her recent Education Update article, Jacques shares 12 steps that will help teachers get students talking and transform their classrooms into centres of student discourse.

Låt föräldrarna lära känna the big 5

2014-11-24
Dagens skola ställer helt andra krav än när föräldrarna själva var elever. De behöver utbildas i vilka förmågor som bedöms och varför läraren gör på ett visst sätt. Det skriver universitetslektor Göran Svanelid.