Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1460 av 1799

Internationellt: How texting improves phonetic skills

2014-06-18
Think all that texting is detrimental to children's spelling and grammar skills? Think again, according to a recent study that found that the common use of abbreviations, such as "gr8," makes students sound out the words.

Internationellt: Bringing mindfulness to the school curriculum

2014-06-18
A growing number of schools in Canada are teaching mindfulness -- a type of meditation in which students are encouraged to focus on the present. However, the practice has drawn criticism from those who question its ties to religion and the lack of evidence about the effect on students' brains.

Internationellt: Transforming school culture through mutual respect

2014-06-18
To develop mutual respect between teachers, students and staff, it's important to value one another -- not laugh or make fun of mistakes -- and use good manners, elementary-school principal Montie Koehn writes in this blog post. Other suggestions include helping one another and cheering others' successes.

Bilder kan ge försämrad läsförståelse

2014-06-18
När ett lärandematerial består av både text och bild är det inte alls säkert att bilden studeras eller att den bidrar positivt till läsförståelsen. Det som avgör är materialets design och läsförmågan hos läsaren. Det visar en avhandling vid Göteborgs universitet.
Forskning och utveckling kategorier

Barn med uppförandestörning bör undersökas för motoriska och perceptuella problem

2014-06-18
Barn som fått diagnosen uppförandestörning bör också få sin motorik och perception undersökt. Har de svårigheter med koordination av rörelser och är känsliga för exempelvis vissa ljud, smaker, lukt och beröring bör de även utredas för adhd och autismspektrumtillstånd, menar en grupp forskare vid bland annat Lunds universitet.