Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1769 av 1799

Lärmiljöer i fokus

2012-06-01
Med hjälp av forskning kan vi ta reda på det som fungerar respektive inte fungerar i olika lärmiljöer, påpekade Peter C Lippman välkänd forskare inom ämnet lärmiljöer, i sin föreläsning på Studio Lärmiljö, en del av Framtidens lärande.

Studies examine why students have a hard time with math

2012-06-01
I am currently working with teachers and school leaders around the country to improve instruction so that all students will achieve. In every school, every content area, and every grade K–12, I hear from frustrated teachers about students who have given up even trying an assignment and “explain” that they just aren’t smart enough.

Lektorer – ett slag i luften

2012-05-31
En stor satsning inom svensk skola håller på att kraschlanda. Det statliga initiativet att återinföra lektorer stöter nämligen överallt på patrull ute i kommunerna, skriver 21 lärare i en debattartikel.

Can teachers prevent academic entitlement?

2012-05-30
Researchers at James Madison University in Harrisonburg, Va., are studying ways to measure students' sense of academic entitlement, how it develops and what educators can do to minimize it, writes Sarah D. Sparks in this blog post.

Is teaching a science or an art?

2012-05-30
Cognitive scientist Daniel Willingham delves into the true nature of teaching and, in the video below, answers the question: “Is teaching a science or an art?” Even if the answer seems obvious to you, the video will teach you something nonethless.