Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.
Visar sida 1790 av 1796
Vad kan utbildning åstadkomma?
Carl Anders Säfström: Vad kan utbildning åstadkomma? En kritik av idealiserade föreställningar om utbildning.
From teaching to be healthy to learning health
Mikael Quennerstedt, Lisette Burrows och Ninitha Maivorsdotter: From teaching young people to be healthy to learning health.
Den formella skoldemokratin
Åsa Brumark: Den formella skoldemokratins roll för medborgarfostran och elevinflytande
Institutionaliserad undervisning
Johan Liljestrand: Barns möte med institutionaliserad undervisning och dess innebörder för demokratiskt medborgarskap.
Arbetet med livskunskap i grundskolan
Sara Irisdotter Aldenmyr: Lärarprofessionen och arbetet med livskunskap i grundskolan
Läroplanen som kosmopolitiskt arv
David T. Hansen: Läroplanen och föreställningen om ett kosmopolitiskt arv
Forskning och utveckling kategorier
FoU tidskrift källor
Normativ styrning i förskolan
Bim Riddersporre: Normativ styrning i förskolan: En fallstudie.
Forskning och utveckling kategorier
FoU tidskrift källor
Pedagogical integration and regionalisation
Jan Gustafsson: Pedagogical integration and regionalisation.
Forskning och utveckling kategorier
FoU tidskrift källor
”Er det bra, eller?”
Margrethe Jernes, Marit Alvestad och Marta Sinnerud: ”Er det bra, eller?” Pedagogiske spenningsfelt i møte med digitale verktøy i norske barnehager.
Forskning och utveckling kategorier
FoU tidskrift källor
Barnehageledelse i endring
Kjetil Børhaug och Dag Øivind Lotsberg: Barnehageledelse i endring.
Forskning och utveckling kategorier
FoU tidskrift källor
Matematisk meningsskaping i barns lek
Vigdis Flottorp: Matematisk meningsskaping i barns lek. Verbal and non-verbal forms of expression.