Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 227 av 1798

Forskning och utveckling kategorier

ADHD – from childhood into adulthood and older age

2023-01-26
Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is a common neurodevelopmental disorder characterized by developmentally inappropriate levels of inattentiveness, hyperactivity, and impulsivity. Symptoms of ADHD often persist into adulthood and psychiatric comorbidities as well as adverse somatic outcomes can emerge across the lifespan.
Forskning och utveckling kategorier

Tending to learning evironments

2023-01-25
The physical classroom plays a crucial role in fostering a healthy and supportive learning environment. In their latest column, education professors Douglas Fisher and Nancy Frey share how, when schools intentionally create classroom spaces that are comfortable and inviting - for both students and teachers, they are contributing directly toward the success of the entire…

Mer än kompetensutveckling krävs för att möta att elever med autism

2023-01-23
Kompetensutveckling kring autism och nya sätt att anpassa undervisningen gör att personalen i förskola och grundskolan känner sig tryggare i sin undervisning. Eleverna har dock svårare att identifiera skillnader. Ny forskning visar att det krävs mer än så, framför allt tid och resurser, för att elever med autism ska få bättre förutsättningar.
Forskning och utveckling kategorier

Ikke skrivekyndig? Multimodal tekstproduksjon på smarttelefon som en ressurs i voksne innvandreres læring

2023-01-23
This article explores six adult immigrant students’ multimodal text production in everyday and learning situations. The students are between 25 and 55 years and attend adult education in Norway, they have little or no previous schooling and little experience with alphabetic texts.
Forskning och utveckling kategorier

Förskollärares ledarskap som ett kunskapsfält i behov av begreppsliga resurser i förskoleverksamhet, utbildning och forskning

2023-01-23
The present study aims to investigate supervision activities as a form of teaching leadership in preschool teacher education. Work-based education constitutes a particular context for understanding of leadership in preschool due to its intention of bridging between practical and theoretical experience and knowledge.