Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 476 av 1799

Covid-19 i svenska skolor synliggör sårbarhetens potential i lärares praktik

2020-12-04
När covid-19-pandemin skakar utbildningssystemet i grundvalarna angrips inte bara elever och lärare utan också de pågående processer som skapas i utbildningens relationella spänningsfält. Författarna Linda Ekström Lind, Anna Martín Bylund och Linnéa Stenliden belyser i sin artikel lärares förmåga att ta in och agera i den unika fysiska och digitala kontext som uppstår.
Forskning och utveckling kategorier

4 criteria for effective directions

2020-12-03
Teachers should strive to give directions that are observable, clear, concise with start and end times, according to Rachel Fuhrman, a ninth-grade special-education math teacher. In this article, Fuhrman offers examples of specific instructions, such as advising students when to turn pages, what they will do in a task, how many minutes they will work…