Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 488 av 1799

Forskning och utveckling kategorier

"Want to rethink education after Covid-19? Creative solutions mean taking more risks"

2020-11-11
Act like entrepreneurs and avoid missing opportunities. Educational leaders should be less risk averse, seize opportunities and try out new ideas, even if you only have 50 percent of the information, writes Henry M. Smith, assistant professor at the Johns Hopkins School of Education and a former U.S. assistant secretary of education.
Forskning och utveckling kategorier

School doesn’t feel the same. How to reignite your bold passion

2020-11-11
Educators who have felt their joy for teaching wane as the pandemic has worn on can reclaim their bold passion for their work, Apex Learning Chief Academic Officer Jean Sharp writes. In this blog post, Sharp writes that reexamining shared experiences, reflecting on life-changing moments and recommitting to a common mission can help rekindle this…
Forskning och utveckling kategorier

Strukturerat samarbete mot frånvaro

2020-11-11
Ett strukturerat samarbete mellan elevhälsoteam, mentorer och skolledning – det är en av Kungshögsskolans styrkor i arbetet med elever med långvarig frånvaro, enligt mentorerna i årskurs sex. "Själva strukturen är en framgångsfaktor, hur vi arbetar med elevhälsoteamet", säger Rebecka Krassow, lärare i svenska och SO och också mentor i åk 6.

Fjärrundervisning kan bli kvar även efter corona – men inte i helklass

2020-11-10
En ny Örebrostudie har undersökt hur skolor lyckats med undervisningen på distans under våren – mellan mars och maj. Den visar att elever främst har fått jobba på egen hand och att det varit mindre diskussioner och interaktivitet. Samtidigt planerar många skolor att behålla fjärrundervisning, inte för hela klasser, men för vissa elever.