Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 512 av 1799

Samtal ger lärare möjlighet till ämnesdidaktisk utveckling

2020-09-21
Samtal om undervisning i naturvetenskap kan leda till professionell utveckling. Men det kräver att samtalen karaktäriseras av både ett komplext innehåll och en hög grad av interaktion. Det visar en avhandling vid Göteborgs universitet som undersökt vad som händer när lärare respektive lärarstudenter ges möjlighet att delta i strukturerade samtal om sin egen undervisning i…
Forskning och utveckling kategorier

Forskare: Unga skriver inte sämre

2020-09-20
Svenska elevers bristande skrivkunskaper har väckt het debatt. Men Karin Forsling, lektor vid Karlstads universitet, tror inte att unga skriver mindre, eller sämre. "Det finns en uppsjö av skolor där man jobbar mycket framgångsrikt med läsande och skrivande," säger hon.
Forskning och utveckling kategorier

Back to the future of education - Four OECD scenarios for schooling

2020-09-18
Back to the future of education: Four OECD Scenarios for Schooling is a tool to support long-term strategic thinking in education. Inspired by the ground-breaking 2001 OECD Schooling for Tomorrow scenarios, these scenarios can help identify potential opportunities and challenges and stress-test against unexpected shocks. We can then use those ideas to help us better…
Forskning och utveckling kategorier

How to be a math teacher, even if you aren’t a “math person”

2020-09-18
Math can be a daunting subject to teach for elementary-school teachers who took few courses on the subject in college. Become a confident instructor by showing students several approaches to problem-solving -- and don't be afraid to keep learning yourself with professional development or other methods, writes Elaine Keeley, a curriculum, instruction, and staff development…
Forskning och utveckling kategorier

Maximize the power of the middle school brain

2020-09-18
Now we know the reason why middle school kids are this way, and it has more to do with neurotransmitters than with hormones. The past 20 years of research in adolescent brain development has provided an entirely new way of understanding why adolescents—and young adolescents in particular—are the skittish, suspicious, status-conscious, peer-hungry creatures that they…