Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 564 av 1799

Forskning och utveckling kategorier

Finska miraklet mot fetma var fel

2020-03-06
Seinäjoki i Finland blev världsberömd för fem år sedan när WHO lyfte fram att staden halverat andelen barn med övervikt och fetma. Men Vetenskapsradions och YLEs granskning visar att statistiken är missvisande, i själva verket har barnövervikten inte minskat i Seinäjoki nämnvärt och metoden som kopierats av flera länder ifrågasätts nu.

Studiegapet mellan inrikes och utrikes födda elever

2020-03-06
Under de senaste tio åren har andelen utrikes födda elever i årskurs 9 fördubblats från 6 till 13 procent. Det är en rekordstor ökning. Hans Grönqvist och Susan Niknami har kartlagt och analyserat skillnaderna i studieresultat mellan inrikes och utrikes födda elever i grundskolan och gymnasiet under perioden 1990–2017 (pdf).
Forskning och utveckling kategorier

Polite exclusion: high-performing immigrant students experience of peer exclusion

2020-03-06
Integration problems are often explained in terms of segregation. Students with immigrant backgrounds are frequently associated with so-called ethnically segregated residential areas and stigmatized, low-performing, suburban schools. In contrast, this study investigates high-performing students attending a well-reputed school. (pdf)

Coronavirus: how to keep teaching if schools are closed

2020-03-05
As schools transition to online learning to curb the spread of the coronavirus, Luis Moreno, a modern foreign languages teacher who has taught in international schools in the UK and overseas, shares tips to help teachers teach remotely. In this commentary, Moreno suggests adopting cloud tools, exploring flipped learning and ensuring familiarity with the tools…
Forskning och utveckling kategorier

‘Students are lonely:’ What happens when coronavirus forces schools online

2020-03-05
Schools in China and elsewhere, including Japan, South Korea, Singapore and Vietnam, have adopted online education to avoid a disruption in learning while schools are closed amid the coronavirus outbreak. Lee Shawver, who teaches at Qingdao Amerasia International School, says the transition has been hard on students -- some are bored, others lonely -- and…