Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 619 av 1798

Forskning och utveckling kategorier

Ett omsorgsetiskt förhållningssätt i förskolan

2019-11-13
Det här inlägget handlar om vad ett omsorgsetiskt förhållningssätt skulle kunna innebära i förskolan. Den har sin utgångspunkt i Noddings (2015) bok “Philosophy of Education”. Detta är inte en fördjupning, eller en full redogörelse för vad omsorgsetiken innebär, utan endast min tolkning av några utvalda delar av omsorgsetiken som jag tycker kan vara relevanta för oss…
Forskning och utveckling kategorier

Vi designar en djurpark med elever från Spanien, Italien och Frankrike!

2019-11-13
Elever från åk 6 som går på Söderkullaskolan i Malmö och läser spanska som modernt språk är med ett internationellt projekt tillsammans med elever i samma ålder från Spanien, Italien och Frankrike. Projektet heter: “Diseña un zoológico”, Designa en djurpark. Projektets mål är att motivera eleverna att sätta i praktik de allra första kunskaper kring…
Forskning och utveckling kategorier

Are active shooter drills harmful to students?

2019-11-13
Active shooter drills at schools could harm the psychological development of young students, asserts Melissa Reeves, a professor at Winthrop University and former president of the National Association of School Psychologists. In this interview, she describes how the drills can potentially trigger students who have experienced trauma and suggests schools practice lockdown procedures instead.
Forskning och utveckling kategorier

Principal: Strategies to boost girls' confidence

2019-11-13
Principal Liz Garden convenes a group of fifth-grade girls at her elementary school in Massachusetts for conversations about confidence -- centered around a book they all read. In this article, Garden describes how what began as mini-therapy sessions became much more.
Forskning och utveckling kategorier

How principal professional development impacts school outcomes

2019-11-13
A principal professional-development program that included 188 hours of training did not have the expected results, according to a report from the US Department of Education's Institute of Education Sciences. Researchers found teachers whose principals participated reported less instructional support and feedback, and data shows slightly lower retention rates among principals.