Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 667 av 1799

Forskning och utveckling kategorier

Lektionsbanken förskola

2019-08-30
Lektionsbanken består av lärares tips kopplade kursplanerna i Lgr 11. Innan tipsen publiceras går en lärare igenom dem för att se att de är okej att lägga ut. Du kan använda tipsen i din undervisning och verksamhet hur du vill. Ingen inloggning krävs och det är helt kostnadsfritt.
Forskning och utveckling kategorier

Lektionsbanken förskoleklass

2019-08-30
Lektionsbanken består av lärares tips kopplade kursplanerna i Lgr 11. Innan tipsen publiceras går en lärare igenom dem för att se att de är okej att lägga ut. Du kan använda tipsen i din undervisning och verksamhet hur du vill. Ingen inloggning krävs och det är helt kostnadsfritt.
Forskning och utveckling kategorier

Lektionsbanken åk 7-9

2019-08-30
Lektionsbanken består av lärares tips kopplade kursplanerna i Lgr 11. Innan tipsen publiceras går en lärare igenom dem för att se att de är okej att lägga ut. Du kan använda tipsen i din undervisning och verksamhet hur du vill. Ingen inloggning krävs och det är helt kostnadsfritt.
Forskning och utveckling kategorier

Lektionsbanken åk 4-6

2019-08-30
Lektionsbanken består av lärares tips kopplade kursplanerna i Lgr 11. Innan tipsen publiceras går en lärare igenom dem för att se att de är okej att lägga ut. Du kan använda tipsen i din undervisning och verksamhet hur du vill. Ingen inloggning krävs och det är helt kostnadsfritt.
Forskning och utveckling kategorier

Lektionsbanken åk 1-3

2019-08-30
Lektionsbanken består av lärares tips kopplade kursplanerna i Lgr 11. Innan tipsen publiceras går en lärare igenom dem för att se att de är okej att lägga ut. Du kan använda tipsen i din undervisning och verksamhet hur du vill. Ingen inloggning krävs och det är helt kostnadsfritt.
Forskning och utveckling kategorier

Ledarskap i förskolan – utmaning och möjlighet

2019-08-30
”I din bransch sticker man inte gärna upp huvudet. Då blir man halshuggen direkt.” De orden inleder Martina Lundströms bok Den synliga förskolan. Hur förfärliga orden än var för henne att höra ligger det något i dem, menar hon: ”Att tänka nytt, tro på och åstadkomma förändring i förskolan har visat sig fruktansvärt svårt.”
Forskning och utveckling kategorier

If personalized learning is going to work, teacher onboarding must improve. Here’s how

2019-08-29
School districts would benefit from implementing targeted, experiential teacher onboarding, writes Kristen Watkins, director of personalized learning at Dallas Independent School District in Texas. In this commentary, Watkins shares how her district adopted this approach to teach teachers about blended and personalized learning.