Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 691 av 1799

Komplext diskutera betyg i betygssamtal

2019-05-29
Att föra en dialog kring bedömning anses vara en viktig del av ett studentcentrerat arbete inom högre utbildning. Detta anses också innebära en potential för djupgående förhandling om vad som är lämpliga förväntningar på studenters arbete. Men en aktuell avhandling vid Göteborgs universitet visar att dessa samtal om bedömning för med sig egna problem.
Forskning och utveckling kategorier

Teachers elevate computational thinking

2019-05-28
Educators are developing an approach to learning that combines computational thinking with data visualization tools -- an approach, they say, that could be used across the curriculum. The goal, educators say, is for students to learn to question data and take more control over their own learning.
Forskning och utveckling kategorier

The higher education desert

2019-05-28
Research shows that the further one lives from a public college or university, the less likely the person is to pursue a degree, a fact that disproportionately affects black and Hispanic students and those from low-income households. University of Wisconsin-Madison researcher Nick Hillman says a boost in Pell Grants to cover transportation costs could improve…
Forskning och utveckling kategorier

Wealthy students disproportionately receive extra time on standardized tests

2019-05-28
A new analysis shows that students from wealthier school districts are more often given extra time on standardized tests such as the SAT and ACT for conditions such as attention-deficit/hyperactivity disorder than students in lower-income districts. Experts suggest wealthier parents may be better informed about the time concessions that are provided.
Forskning och utveckling kategorier

Så kan elevers upplevelser hjälpa oss utveckla undervisningen i matematik

2019-05-28
Matematik är ett ämne som kan upplevas som svårt i skolan, inte minst när det finns särskilda utbildningsbehov. Hur kan man få elever att känna sig inkluderade i undervisningen? När känner de att de deltar aktivt och när lär de sig matematik bäst? Det är vad Helena Roos doktorsavhandling handlar om.