Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 76 av 1799

Forskning och utveckling kategorier

Do you speak other languages at home? This will not hold your child back at school

28 februari
Research indicates that speaking multiple languages at home does not hinder children's academic progress and can even enhance their performance, write Valeria Maria Rigobon and Rauno Parrila from Australian Catholic University. Parents should focus on building a supportive community that values both English and home languages to sustain children's motivation and growth.
Forskning och utveckling kategorier

Därför faller kollegialt lärande ofta platt i praktiken

27 februari
 Lärarnas kollektiva vanor hindrar eller möjliggör kollegialt lärande men det är inte alltid en arbetsuppgift som är prioriterad. Det visar en ny studie från Örebro universitet. "Tidsbrist kan vara en orsak till att kollegialt lärande inte prioriteras och andra uppgifter i skolan kan vara mer akuta", säger forskaren Frida Harvey.
Forskning och utveckling kategorier

Gamification Bolsters Self-Regulated Learning, Learning Performance and Reduces Strategy Decline in Flipped Classrooms: A Longitudinal Quasi-Experiment

27 februari
Flipped classrooms, which foster active learning, are becoming more prevalent in higher education. Yet, many students struggle with self-regulated learning (SRL) skills and prefer traditional learning methods. The use of SRL relies on both students’ motivation and skills but it is unclear how these skills evolve over time since many previous studies often overlook the…
Forskning och utveckling kategorier

Understanding novice school leaders’ turnover intentions: the role of leadership dynamics

26 februari
This study investigated how leader characteristics, interpersonal dynamics, and situational context may predict turnover intentions among novice principals and assistant principals. Design/methodology/approach: A quantitative survey was administered to 1,945 novice school leaders in Sweden. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Så olika använder nordiska lärare litteratur i undervisningen

26 februari
Skönlitteratur används främst för att utveckla läsförståelsen i årskurs 7 i Sverige, men danska lärare låter oftare eleverna arbeta på sätt som kan främja läsförståelse, trots att de säger sig prioritera andra syften. Detta visar en storskalig studie som undersöker hur skönlitteratur används i förstaspråksundervisning i de nordiska länderna.